Babur, N. (13-16 Nisan, 2016). Okuma gelişiminde etkin olan temel bilişsel ve dilsel süreçler: Fonetik farkındalık, hızlı otomatik adlandırma ve işler bellek. Bildiri, 26. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Kongresi, İzmir.
Babur, N., Ercetin, G., & Haznedar, B. (7-8 Kasım, 2015). Development of Turkish reading achievement tests (Türkçe okuma başarısını ölçen testlerin geliştirilmesi), Bildiri, European Literacy Network Conference (ELN), Prague, Çek Cumhuriyeti.
Sönmez, E., Babür, N., & Haznedar, B. (21-22 Mayıs, 2015). Türkçe’de yazma becerisinin incelenmesi: Dilbilimsel ve bilişsel süreçler. Bildiri, 29. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Kocaeli Universitesi, Kocaeli.
Babür, N., Haznedar, B., & Sönmez, E. (3-5 Eylül, 2014). Learning how to spell. Bildiri, 17. International Conference on Turkish Linguistics - ICTL 17 (17. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı), Rouen, Fransa.
Özata, H., Haznedar, B., & Babür, N. (3-5 Eylül, 2014). Reading acquisition in early bilingualism: Evidence from reading skills of Turkish-English successive bilingual children. Bildiri, 17. International Conference on Turkish Linguistics - ICTL 17 (17. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı), Rouen, Fransa.
Kartal, G., Babür, N., & Erçetin, G. (25-27 Ağustos, 2014). Working on Phonological Awareness Skills: Young and Fast!” Bildiri, European Association for Research in Learning and Instruction, Special Interests Groups (EARLI SIG 5 Conference), Jyväskylä, Finlandiya.
Haznedar, B., Babür, N., & Sönmez, E. (8-9 Mayıs, 2014). Türkçe’de yazma süreçlerinin incelenmesi. Bildiri, 28. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
Kartal, G., Babur, N, & Ercetin, G. (3-7 Nisan, 2014). First Steps: Training on the computer and in the classroom for phonological awareness. Yuvarlak Masa Toplantısı, “The power of education research for innovation in practice and policy.” American Educational Research Association (AERA), Annual Meeting 2014, Philadelphia, Pennsylvania, ABD.
Babür, N. (24-25 Şubat, 2014). Öğrenme güçlükleri: Son araştırmalardan bulgular ve yaşanan güçlükler. Bildiri, 27. Ulusal Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Sempozyumu, Ankara Tıp Fakültesi, Ankara.
Börkan, B., Sart, H., Babür, N., Ünlühisarcıklı, O., & Caner, A. (8-11 Eylül, 2013). Kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamalarında ilkokul öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları, Bildiri, 2013 World Conference on Psychology, Counseling, and Guidance (Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Kartal, G., Babür, N., & Terziyan, T. (27-31 Ağustos, 2013). Phonological awareness training at the kindergarten and first grade level in Turkish: A preliminary study. Bildiri, Responsible Teaching and Sustainable Learning, 15. Biennial EARLI Conference, Münih, Almanya.
Babür, N., Haznedar, B., Özerman, D., Korfal, A., Erçetin, G., & Arslan, C. (5-7 Mayıs, 2011). Türkçe'de okulöncesi ve ilköğretim düzeyinde kelime sıklığı çalışması. Bildiri, 25. Ulusal Dil Bilim Kurultayı, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Özata, H., Haznedar, B., & Babür, N. (May 5-7, 2011). İkidilli çocuklarda okuma edinimi ve ses farkındalığı ilişkisi. 25. Ulusal Dilbilim Kurultayı, Çukurova Üniversitesi, Adana.
Babür, N., Metindoğan-Wise, A., & Kartal, G. (8-12 Nisan, 2011). Rapid Automatized Naming (RAN), Phonological Awareness, and Early Reading Skills in a Transparent Orthography (Turkish), Poster Sunusu. “Inciting the social imagination: Education reserach for the public good”. American Educational Research Association (AERA), Annual Meeting 2011, New Orleans, ABD.
Babur, N., Haznedar, B., Erdat-Çekerek, E., Ercetin, G., & Özerman, D. (14-18 Haziran, 2010).. Development of Turkish Word Reading Test (KOT)”. Bildiri, XIV. World Congress on Comparative Education Societies, Istanbul.
Babur, N. (10 Aralık, 2009). Special Education in Turkey: Issues and Challenges. Bildiri, Third Meeting of the International Consortium for Interdisciplinary Education about Health and the Environment. Köln, Almanya.
Babür, N., Haznedar, B., Erdat-Çekerek, E., Erçetin, G., ve Özerman, D. (22-24 Ekim 2009). Çocuklarda Okuma Güçlüğü: Kelime Okuma Testlerinin Geliştirilmesi, Bildiri, 19.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris.
Bakır, H., ve Babür, N. (1-3 Ekim, 2009). Türkçe Hızlı Otomatik İsimlendirme (HOTI) Testleri’nin Geliştirilmesi Ve Ön Bulgular, Bildiri, 18. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı. Selçuk, Izmir.
Babur, N. (9-12 Eylül, 2009). “Promoting Social and Emotional Competence in Children: CSEFEL Model II: Teaching Strategies for Social-Emotional Learning.” Çalıştay, Second ENSEC Conference on Promoting Social-Emotional Competence: Practitioners and Researchers Exploring Evidence Based Practice, Izmir.
Babür, N., Haznedar, B., Erdat-Çekerek, E. ve Özerman, D. (30 Nisan-1 Mayıs, 2009). 6-11 yaş grubu çocuklarda okuma güçlüğü/bozukluğu tanımında kullanılacak testlerin geliştirilmesi: Kelime Okuma (KOT) Testi. Bildiri, 5. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kuşadası, Aydın.
Babür, N. (17-18 Kasım, 2007). İşitme engelli çocuklarda çoklu engellilik. Bildiri, İşitme Engellilerde Eğitim Uygulamaları Konferansı, Türk Sanayi Odası, İstanbul.
Babur, N. (Ekim, 2006). Preschool Education in Turkey. Bildiri, International Week at Oslo: Window to the World, Oslo University College, Norveç.
Babur, N. (Haziran, 2004). Relationship among RAN, linguistic, and cognitive abilities in early readers. Poster sunusu, Scientific Studies of Reading (SSSR), Amsterdam, Hollanda.
Babur, N., & Bos, C. (Kasım, 2000). Investigation of the relationships among RAN, linguistic/cognitive skills and word reading. Bildiri, the International Dyslexia Association (IDA), Washington D.C., ABD.
Bos., C., Mather, N., Babur, N., Rhein, D., & Sammons, J. (Kasım, 1998). Assessing phonological processing skills for early literacy intervention. Poster sunusu, International Dyslexia Association (IDA), San Francisco, Kaliforniya, ABD
Rhein, D., Babur, N., & Mather, N. (Ekim, 1998). Factors to consider in assessing phonological processing skills for reading. Bildiri, the Council for Educational Diagnostic Service (CEDS), Topical Conference, Las Vegas, Nevada, ABD.
Bos., C., Babur, N., Rhein, D., Sammons, J., & Silver-Pacuilla, H. (Mart, 1998). Teaching early reading and spelling: What we know and can do. Bildiri, Arizona Council for Exceptional Children (CEC) Conference, Tucson, Arizona. ABD.
DAVETLİ KONUŞMALAR
Babür, N. (20 Ekim, 2012). Fonolojik farkındalık ve öğretme teknikleri, BJK Öğretmen Eğitimleri Semineri, BJK Okulları, Istanbul
Babür, N. (28 Nisan 2012). Okulöncesi çocuklarda yazı kavramının gelişmesi. Yıldız Erten Anaokulu, Beşiktaş, İstanbul.
Babür, N. (27 Nisan 2012). Disleksi ve yüksek öğrenim: Ne biliyoruz ve ne(ler)yapabiliriz? 1. Engelsiz Mersin Üniversitesi Şenliği, Mersin Üniversitesi, Mersin.
Babür, N. (22-23 Mart 2012). Disleksi ve yüksek öğrenim. 6. Engelsiz Üniversiteler Çalıştayı. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (30 Haziran, 2011). Disleksi nedir? Neler yapabiliriz? İLKYAR (Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Öğretmen Eğitimi Projesi, ODTÜ). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (7 Mayıs 2010). Disleksi ve üniversite öğrencileri, Engellilerin Eğitimi Günleri, Kocaeli Üniversitesi, Engelliler Araştırma ve Uygulama Birimi. Kocaeli.
Babür, N. (3-4 Mayıs 2010). Okulöncesi çocuklarda dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu. 3. Okulöncesi Eğitim Günleri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Çocuk Aklım Topluluğu, Ankara.
Babür, N. (3 Mayıs 2010). Emotional literacy in early years. Understanding Children’s Behaviors: How Prevention and Intervention Programs Help Teachers Manage Challenging Behaviors in Classroom. Boğaziçi Üniversitesi, İlköğretim Bölümü, İstanbul.
Babür, N. (9 Ocak 2010). Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi, 8. Öğretmen Sempozyumu, TED Kdz. Ereğli Koleji Vakfı Özel Okulları, Türk Eğitim Derneği, Karadeniz Ereğli, Zonguldak.
Babür, N. (30 Haziran, 2009). Okullaşmanın ilk yıllarında disleksi ve eğitimsel teknikler, İLKYAR (Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Öğretmen Eğitimi Projesi, ODTÜ). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (27-28 Haziran, 2009). İşitme engelli çocuklar ve engeller, 0-6 Yaş Arası Çocuklarda Eğitim Sistemleri Sempozyumu, İşitme Engelliler ve Aileleri Derneği, İstanbul.
Babür, N. (26 Haziran, 2009). Disleksi-okuma güçlüğü, Özel Karagözyan İlköğretim Okulu ve Özel Getronagan Ermeni Lisesi Öğretmen Eğitim Semineri, Karaköy, İstanbul.
Babür, N. (28 Mart,2009). Okuduğunu anlama ve yorumlama teknikleri, Beşiktaş İlçesi Sınıf Öğretmenleri Eğitim Semineri, Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Beşiktaş,
İstanbul.
Babür, N. (27-28 Ağustos 2008). Okula hazırlık ve fonolojik farkındalık. Boğaziçi Üniversitesi Okulöncesi Uygulama Birimi Öğretmen Eğitim Semineri leri için seminerler), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (4 Temmuz, 2008). Disleksi, DEHB ve eğitimsel teknikler, İLKYAR (Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Öğretmen Eğitimi Projesi, ODTÜ). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (26 Haziran, 2008). İlköğretim yıllarında öğrenme güçlükleri ve disleksi- II , (Beşiktaş İlçesi Rehber ve Branş Öğretmenleri Eğitim Semineri, Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Beşiktaş, İstanbul.
Babür, N. (4 Haziran, 2008). Yüksek öğrenimde disleksi, Bilkent Üniversitesi, Ankara.
Babür, N. (27 Nisan, 2008). İlköğretim yıllarında öğrenme güçlükleri ve disleksi – I, Beşiktaş İlçesi Sınıf Öğretmenleri Eğitim Semineri, Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Beşiktaş, İstanbul.
Babür, N. (28 Ekim, 2007). Okulöncesi çocuklarda sosyo-duygusal gelişim. YAPA Kadıköy Öğretmen Eğitimi Seminerleri, Irmak Okulları, İstanbul
Babür, N. (27 Ekim, 2007). Okulöncesi eğitimde dil ve okumaya hazırlık gelişimini destekleme. YAPA Kadıköy Öğretmen Eğitimi Seminerleri, Irmak Okulları, İstanbul
Babür, N. (4-6 Eylül, 2007). Özel öğrenme güçlükleri. İlköğretim öğretmenlerine yönelik eğitim semineri, 07HD101 no’lu BAP Projesi Öğretmen Eğitimi Seminerleri. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (27 Haziran, 2007). Disleksi ve eğitiminde kullanılan teknikler. İLKYAR (Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Öğretmen Eğitimi Projesi, ODTÜ). Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Babür, N. (6 Mayıs, 2007). Okulöncesi çocuklarda sosyo-duygusal gelişim ve davranış bozukluklarında kullanılan teknikler. Kariyerin Küçük Adımları 3 , Bahçeşehir Koleji, İstanbul
Babür, N. (26 Nisan 2007). Özel Eğitim ve özür grupları, Özürlüler Kanununun Yerel Yönetimlere Yansımaları Konferansı. İstanbul Belediyesi Özürlüler Müdürlüğü ve Boğaziçi Üniversitesi, Tophane, İstanbul.