Profile

Gaye Defne Ceyhan MacLellan

Assist. Prof.
E-Posta: 
gaye.ceyhan@boun.edu.tr
Eğitim: 

Doktora, Fen Eğitimi, Syracuse Universitesi, NY, 2019

Yüksek Lisans, İlköğretim, Boğaziçi Universitesi, 2016

Lisans, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Boğaziçi Universitesi, 2005

Lisans Diploma Eki, Matematik Öğretmenliği, Boğaziçi Universitesi, 2005

Yayınlar: 

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan/kabul edilmiş makaleler (SCI, SCIE, ve/veya SSCI tarafından taranan dergilerde yayınlanan makaleler):

Ceyhan, G. D., Lombardi, D., & Saribas, D. (2021). Probing into Pre-Service Science Teachers’ Practices of Scientific Evaluation and Decision-Making on Socio-scientific Issues. Journal of Science Teacher Education, 1-25. https://doi.org/10.1080/1046560X.2021.1894762  

Ceyhan, G. D. & Tillotson, J. W. (2020). Early-year undergraduate researchers’ reflections on the values and perceived costs of their research experience. International Journal of STEM Education. 7(1), 1-19. https://doi.org/10.1186/s40594-020-00248-x

Ceyhan, G. D. & Tillotson, J. W. (2020). Mentoring structures and the types of support provided to early-year undergraduate researchers. CBE-Life Sciences Education. 19(3), ar26. http://dx.doi.org/10.1187/cbe.19-09-0183

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2020).  The role of cognitive, behavioral and personal variables of pre-service teachers’ plausibility perceptions about global climate change. Research in Science & Technological Education. 38(2), 131-145, http://dx.doi.org/10.1080/02635143.2019.1597695

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (EBSCO, ERIC, ESCI, ProQuest, ve/veya Scopus tarafından taranan dergilerde yayınlanan makaleler):

Ceyhan, G. D., Thompson, A., Sloane, J. D., Wiles, J. R., Aksoy, S. & Tillotson, J. W. (2019). The socialization and retention of low-income college students: The impact of a wrap-around intervention. International Journal of Higher Education, 8(6), p. 249-261. https://doi.org/10.5430/ijhe.v8n6p249

Saribas, D. & Ceyhan, G. D. (2015).  Learning to teach scientific practices: Pedagogical decisions and reflections during a course for pre service science teachers. International Journal of STEM Education, 2(1), 1-13. https://doi.org/10.1186/s40594-015-0023-y

(Not: International Journal of STEM Education dergisi 2019 yılından itibaren SSCI’a dahil olmuştur)

Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (EBSCOhost, Scopus, ve/veya TR Dizin tarafından taranan dergilerde yayınlanan makaleler):

Ceyhan, G. D., Mugaloglu, E. Z., & Tillotson, J. W. (2019). Teaching socio-scientific issues through evidence-based thinking practices: Appropriateness, benefits, and challenges of using an instructional scaffold. İlköğretim Online, 18 (4), 1405-1417. Doi:10.17051/ilkonline.2019.630305

Saribas, D., Ceyhan, G. D., & Lombardi, D. (2019). Zooming in on scientific practices and evidence-based explanations during teaching NOS: A study in pre-service teacher education program. İlköğretim Online18(1), 343-366. Doi: 10.17051/ilkonline.2019.527626

Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplardaki bölümler:

Mugaloglu E. Z., Can N., & Ceyhan G. D. (2017). Kanıta dayalı fen eğitimi: Model-Kanıt ilişki şeması. Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler (Ed.), 255-274. Pegem

Yayınlanan kaynaklar, teknik raporlar:

Erduran, S., Mugaloglu, E. Z., Kaya, E., Sarıbaş, D., Ceyhan, G. D. & Dagher, Z. (2016). Learning to teach scientific practices: A professional development resource. University of Limerick. Available at: http://epistem.ie/events-view/new-cpd-resources-on-scientific-practices/

Verdiği Dersler: 

Bahar 2020

  • SCED 320: Fen ve Matematikte Öğretim Yöntemleri
  • SCED 464: Fen Eğitimi Öğretmenlik Uygulaması Semineri

Güz 2020

  • SCED 404: Fen ve Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri
  • SCED 450: Matematik ve Fen Alanları Öğretiminde Okul Deneyimi
Araştırma Projeleri: 

2016 – 2020

 

Strategic Undergraduate STEM Talent Acceleration Initiative (SUSTAIN) Projesi, Syracuse Üniversitesi - National Science Foundation (NSF) (1644148)

Araştırmacı/ Proje Direktörü (2016-2019) / Proje Danışmanı (2020)

Proje uygulamalarının planlanması, koordinasyonunun sağlanması ve raporlanması, proje toplantılarının organizasyonu ve yürütülmesi, araştırmaların dizaynı, makalelerin hazırlanması ve yürütülmesinin organize edilmesi temel görevlerimdir.

2013-2015

 

Revisiting scientific inquiry in the classroom towards an interdisciplinary framework in science teaching and learning – TÜBİTAK 2236 /AB Marie Currie (291762/2236)

Araştırmacı/Proje Asistanı

Proje asistanı olarak seminer ve çalıştay organize edilmesi sürecinde proje yürütücülerine yardım edilmesi, data toplanması, data analizi, raporlanması ve bilimsel makalelerin hazırlanmasına destek olmak temel görevlerimdir.

2015

 

Yeni model matematik ve fen & teknoloji öğretimi projesi – TÜBİTAK TÜSSİDE (92005345-604.02-169206)

Eğitmen

Projede görevim 7. Sınıf öğrencilerinin bilimin doğası ve bilimsel pratikler algılarını güçlendirmek için kanıta dayalı öğrenme materyalleri geliştirmek ve uygulamaktır.

2014

 

Özel eğitimin güçlendirilmesine yönelik teknik yardım projesi (TASSE)             Avrupa Birliği (EuropeAid/ 128640/D/SER/TR)

Uzman

Projedeki görevim ortaokul fen öğretmenleri ile ortak çalışarak uluslararası yaygın bir şekilde kullanılan özel öğretim materyalinin Türkçe’ye adaptasyonu ile yaş grubu ve sınıf seviyelerine uygunluğunun planlanması ve test edilmesini sağlamaktır.

 

 

2014

 

Çevremiz temiz çevremiz Karadeniz projesi - TÜBİTAK 4004 (213B638)

Eğitmen

Projede eğitmen olarak görevim ortaokul öğrencileri için çevre eğitimi konularında materyal geliştirmektir.

 

Üyelikler: 

The Association of American Colleges and Universities (AAC&U) (2019 -  )

International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) (2017 -  )

National Science Teachers Association (NSTA) (2016 -  )

National Association for Research in Science Teaching (NARST) (2015 -  )

Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği (FEAD) (2014 -  )

Konuşmalar / Sunumlar: 

Ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

Ceyhan, G. D., Thompson, A., Sloane, J. D., Tillotson, J. W. & Wiles, J. R. (2019). Exploring how the Strategic Undergraduate STEM Talent Acceleration INitiative (SUSTAIN) influenced students’ understanding of the nature of science. International History Philosophy and Science Teaching (IHPST) Conference Book of Proceedings, p. 523-529.

Ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler:

Ceyhan, G. D., Thompson, A. & Tillotson, J. W. (2020). The Effects of Purposeful Academic, Social, and Professional Interventions on Diverse Undergraduate STEM Student Socialization [Paper Session]. AERA Annual Meeting San Francisco, CA  http://tinyurl.com/rhpawat (Conference Canceled due to the COVID-19 outbreak)

Ceyhan G.D. & Tillotson J.W. (2020). Mentoring structures and the types of support provided to early-year undergraduate researchers. Paper accepted for poster presentation at the 2020 NARST Annual International Conference, Portland, Oregon. (Conference Canceled due to the COVID-19 outbreak)

Sloane J. D., Ceyhan G. D., Thompson A. N. & Tillotson J. W. (2019). Undergraduate Research Experience as an Early Intervention for At-Risk STEM Scholars. Association of American Colleges & Universities (AAC&U) Conference, Chicago, IL, USA. (Sözlü Sunum)

Thompson A. N., Ceyhan G. D., Sloane J. D., & Tillotson J. W. (2019). What are the barriers and incentives to change? A STEM faculty needs assessment to inform pedagogical professional development. Association of American Colleges & Universities (AAC&U) Conference, Chicago, IL, USA. (Sözlü Sunum)

Tillotson, J. W., Ceyhan, G. D., Sloane, J. D., Wiles, J. R., & Aksoy, S. (2019). Strategic Undergraduate STEM Talent Acceleration INitiative (SUSTAIN): Impacts on underrepresented college students’ STEM learning experiences. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, Baltimore, MD, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D., Sloane, J., & Tillotson, J. W. (2018). The impact of faculty mentoring and early-immersion pre-research experiences: The Strategic Undergraduate STEM Talent Acceleration Initiative (SUSTAIN). Northeast Association for Science Teacher Education (NE-ASTE) Regional Conference, Burlington, VT, USA. (Sözlü Sunum)

Aksoy, S., Ceyhan, G. D., & Tillotson, J. W. (2018). The Strategic Undergraduate STEM Talent Acceleration Initiative (SUSTAIN): Overcoming the challenges of the college transition. Northeast Association for Science Teacher Education (NE-ASTE) Regional Conference, Burlington, VT, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Akbulut, A. (2018). Acceptance of evolution facts and the credibility of evolution among college biology students in a Middle Eastern Society. Northeast Association for Science Teacher Education (NE-ASTE) Regional Conference, Burlington, VT, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2017). Does teaching experience matter? Teachers’ ideas about evidence-based teaching through an instructional scaffold. Northeast Association for Science Teacher Education (NE-ASTE) Regional Conference, Burlington, VT, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2017). The role of cognitive, behavioral and personal variables on preservice teachers’ plausibility perceptions of global climate change. International History Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye. (Sözlü Sunum)

Saribas, D., Ceyhan, G. D., & Lombardi, D. (2017). Pre-service teachers’ preference to apply NOS aspects and evidence-based thinking in their teaching. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, San Antonio, TX, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D., Saribas, D., & Lombardi, D. (2017). Pre-service teachers’ thinking about evidence and evaluations of trustworthiness of the claims in socio-scientific issues. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, San Antonio, TX, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2016). Pre-service teachers’ plausibility perceptions and understanding of global climate change. International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2016). Teachers’ ideas about the benefits and challenges of teaching climate change through evidence-based thinking. International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Bodrum, Türkiye. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2015). Pre-service teachers’ plausibility perceptions and their willingness to take action about global climate change. International Organization for Science and Technology Education (IOSTE) Regional Symposium, Bahçeşehir Ünivesitesi, Istanbul, Türkiye. (Sözlü Sunum)

Saribas, D. & Ceyhan, G. D. (2015). Implementing scientific practices: An auto-ethnographic study for the professional development of an instructor in pre-service teacher education program. National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Conference, Chicago, USA. (Sözlü Sunum)

Ceyhan, G. D. & Guven, D. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ders planı hazırlama ve uygulamaya ilişkin görüşleri. XI. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye. (Sözlü Sunum)

Verilen Atölye Çalışmaları ve Seminerler

Ceyhan, G. D., Mugaloglu, E. Z., Lombardi, D., & Erduran, S. (2015). Atölye Çalışması: Fen eğitiminde model kanıt (MOK) ilişki şemasının kullanımı. International Society of Educational Research (ISER) 2015 World Conference on Education, Yeditepe Üniversitesi, Istanbul, Türkiye

Ceyhan, G. D. & Mugaloglu, E. Z. (2015). Atölye Çalışması: Fen eğitiminde model kanıt (MOK) ilişki şemasının kullanımı. TUBİTAK, TÜSSİDE, Gebze, Türkiye

Erduran, S., Kaya, E., Mugaloglu, E. Z., Saribas, D., & Ceyhan, G. D. (2014). Seminar: Scientific Practices: What are they and how can they be promoted in school science? Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye

Erduran, S., Kaya, E., Mugaloglu, E. Z., Saribas, D., & Ceyhan, G. D. (2014). Atölye Çalışması: The use of scientific practices in science classrooms. Boğaziçi Üniversitesi, Türkiye